lördag 7 september 2013

Mellan limpor,äppelmos och lingonsylt

Livet rullar på........och jag hinner med!!!!
Man vaknar upp och fångar dagen......njuter av den och tar vara på den.......
 
Det är höst ute och jag gillar den med färger,bär i skogen och äpplen
det är krispigt i luften men det är fortfarande sommar på dagarna...helt fantastiskt!!!!
 
Jag varvar livet nu med jobb,baka,palla äpplen och koka sylt.......det är roligt och rogivande för mig.
 
I går var jag till Säter med Anna.....hon var på en arbetsintevjuv.......det gick bra.......och det gick så bra att hon fick jobbet!!!!!
Fantastiskt och jag blev så glad för hennes skull.............tycker om när människor lyckas oh det går bra för dom...........då mår jag bra och får bra energi.
 
Medans hon blev grillad av div chefer m,m så passade jag på att gå kring området.....det är stort.
Gick och tittade på gamla byggnader, kom till det älsta och minst bevarade.............fick nästan ångest och ont i magen av den..............fyyy fasen vad det ekade smärta om huset.
........det har nog hänt mycket tragiskt bakom dom väggarna...........
Men jag vill dit igen..........bara för att känna.
 
Dagen avslutades med pizza och vin.........det blev en bra kväll och rolig.
 
 Den 19e ska jag tillbaka till Sophiahemmet för 1 års kontroll av op.
Spännande, Tomas följer med mig och vi åker tåg dit....bara han och jag.
 
Har problem med min vänsterfot.....ingen kännsel och jag snubblar, vissa dagar bättre andra mindre bra och jag blir trött i den om det har med op att göra vet jag inte men jag ska ta upp det i allafall och det är irriterande att gå o klampa hela tiden och snubbla.
 
Nu är jag kanske färdig med det här.......hade en viktdipp nu i sommar men sen har det stannat av, håret har börjat komma tillbaka oh jag känner mig nöjd, inte lika förvirrad som förut så jag kanske hittade mig själv till slut.................det tar tid.
 
-45 kg på ca 1 år.......det är ganska mycket så det är inte konstigt att man inte vet vem man är alla gånger under resans lopp..........men nu vet jag......jag är samma Gunilla men kanske lite snällare mot mig själv och tar vara på dagarna,livet och vännerna.
Det jag inte kan göra nu...........kan jag göra sen för jag har ju livet framför mig.

1 kommentar: