söndag 25 augusti 2013




Börjar förbereda lite för kommande kaffe/the kalas.
När jag får in sånt här i mitt huvud så kan jag inte sluta, det är så roligt att göra fint och det är så roligt att bjuda.
 
 
I dag är det kalas för fröken V på Leos lekland, det ska bli roligt, är stand in för mamman i familjen är sjuk och det känns bra att kunna hjälpa till eller för mig är det självklart.
 
Har bakat nästan hela helgen och det blir nog lite i dag med men ingen surdeg.
 
Röjde lite i trädgården i går, plockade tomater, tog upp några potatisar.
Bären är plockade, jag har kokat saft, äpplen har jag fått och kokat äppelmos.......jag är inte präktig jag tycker det bara är roligt.
 
Vi var och fiskade och fikade i går i Brattheden i Ramnäs, fick ingenting men det är bara skönt att göra nått annat och sitta och småprata lite.
Åsa var med med hundarna och dom tycker nog om det lika mycket som vi........avkoppling.
 
Jag skulle vilja ha loppis igen, det är roligt, sälja så billigt man kan och bli av med saker, gillar loppis.
 
Är det någon som vill vara med???
 
Solen skiner och det är varmt på dagarna, men kallt på nätterna, det börjar bli lite krispigt i luften och det kanske är dax att ta på sig den där extratröjan nu på morgonen men jag har gärna sommaren kvar ett tag till.......det är ju bara augusti än.........
 
 
7 sorters kakor ska jag baka i allafall.......men inte i dag.................
 
I dag ska jag bara vara..............

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar