torsdag 8 augusti 2013

 
                                              Tjänstledigt eller uppsägning.

Jag börjar jobba på måndag 13-21, första dgen efter en lång och härlig semester.
Det känns väll okej men ändå inte okej........får se.....då.
 
Det är dax att gå vidare nu med mig och jag, har redan tagit ett steg och klivit ur gamla fotspår, sagt adjö till mig och kommit till baka till det lite bättre ( hoppas jag)
Resultatet visar sig nog snart.
På tisdag ska jag träffa en och prata jobb, jag ska ringa några samtal och ta tag i det nya som kommer, jag är inte rädd och jag är inte feg men vill gärna veta hur det blir.
Har många omkring mig nu som går in i det nya, en har sagt upp sig och kommer att börja jobba innom sjukvården igen, en tar tjänstledigt och ska plugga...............bra gjort och jag vet fler som vill vidare, skönt att se.
 
Om 1 år läser jag nog, då är Tomas klar med sitt, jag kommer att läsa konternueligt i ett år även på sommaren men det gör inget, jag får ju göra det jag vill, kan och känner mig bra på.
Nu gäller det bara att våga ta det där steget vidare innan allt med skolan börjar men jag kan ju börja med tjänstledigt i allafall, det är en bra början.
 
Jag är glad att Tomas började med skolan och började jobba på Rättpsyk, det har gett honom så jäkla mycket bra självförtroende och uppryckning........skitbra och jag är så glad för hans skull.
 
Vi är nog ganska bra på människor både han och jag men på olika sätt och det är bra.
Att klara av och ha förmågan att se att det finns en människa i den sjuka människan, då kommer man långt..............dom har kännslor precis som vi.
 
Jag tycker om att jobba med människor av olika slag och olika historier, de är spännande och kan man dessutom hjälpa fram dom på något vis så är det ju ännu bättre.
Men nu har jag inte så mycket mer att ge av mig själv där jag är nu........vill vidare och det är skönt att komma till ro med den tanken men jag får se på mån mellan 13-21 hur det känns och på tisdag efter samtalet........det ska bli spännande och faktiskt så är det tack vare Tomas som jag blev intressant.........det är roligt.
Det måste ju betyda att jag har en jäkla bra karl!!!!
Är stolt över han!!!!
 
På lördag är det kräftskiva hos fam Hedström/Pryter det ska bli roligt, får se hur många kräftor man får i sig OM jag kan äta det vet jag inte än men det återstår att se.........gott är det i allafall.
Västerbottenpaj blir det med.
 
Baka ska jag börja göra nu också så jag kommer i gång med det igen, tog faktiskt paus här i sommar på min semester för utom när Samuel hade kalas och i början på semestern när det var Möklinta dagarna, slet som ett djur men roligt var det och det är ju så jag vill ha det.
 
Ska lägga alla dom hät tankarna i en låda och spara dom, kommer nog att behöva dom ett tag framöver......om jag gör rätt eller fel.......det kan ju bara jag själv avgöra och känna in.............men jag spar dom.
 
 
 
Jag är glad att jag har han!!!

 
Jag är glad att jag fick just dom två!!!
 
 
Och jag är glad att jag tar tag i mitt liv..........det är dax.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Tack..........kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar