lördag 24 augusti 2013




Höst........
saken är ju den att jag tycker mycket om hösten uppskattar den bättre än våren faktiskt........men det är jag det.
Det börjar om på nått sätt i allafall i mitt liv och man får lite mer struktur på tillvaron......jag behöver det.
Behovet av att vara ensam och göra saker på egen hand är ganska stor i mitt liv för att sedan kunna dela dem med goda vänner.
Jag är nog en ensamvarg men behöver även bekräftelse.......det behöver alla föresten.
Jag tycker om att ge av mig själv och tycker även om att få.....jag har kanske svårt att ta emot men jag har lärt mig.
Hösten för mig är för mig färg och form, inspiration till mig själv och mitt bageri.
Barnen börjar i skolan,Tomas har börjat i skolan igen,jag har börjat jobba och tiden till saker kan planeras in bättre även om spontaniteten finns där hela tiden.
Man kan tända ljus, linda in sig i en filt och bara vara........det gillar jag.
Kura tillsammans i mörkret framför brasan och bara sitta och småprata....kvalite för mig.
Köra ett storbak så svetten lackar och man är alldeles rödblommig om kinderna.......kvalite för mig.
 
Älskar faktiskt mitt liv nu och har kommit några steg längre fram i agendan.
 
Fick kläder av Petra......mycket uppskattat och jag kunde ha dom!!!!!
Kvalite och glädje för mig.
 
Känner kärlek till livet helt enkelt och tar dagen som den är.
 
Jag kom inte med i Hela Sverige bakar (lite bitter) men nästa höst får jag ju baka och lära mig hur mycket som helst......spännande.
 
Nu är det sensommar, ska ta vara på det fina vädret och göra saker tillsammans med vänner och familj.
Planerar i hop gofikaträff.......ska bli så jäkla kul!!!!
Älskar att bjuda på fika, kakor,pajer,bullar,maränger m,m
Sånt är också kvalite och vi behöver ses mer tjejer,kvinnor,fruntimmer emellan.
Det blir helt enkelt ett kafferep som på mormors tid.
Nu behöver man inte sitta i klänning med hatten på på min träff......det räcker med att bara vara med.
Det är kul att duka fint med fat och koppar och små servetter på vit duk.........längtar faktist.
 
Ledig helg har jag och det är skönt, har varit urdålig i magen inte kul och det var inte magsjuka.....det var stop.
Mådde piss men nu är det bättre igen............nackdelen av att vara gbp opererad.........men som jag sagt så många gånger.......DET ÄR DET BÄSTA JAG GJORT!!!!
Nytt liv och nya möjligheter och naturligtvis finns det baksidor också.
Men mest framsidor.......
 
 
Ska åka och fiska på em och göra mackor på nybakat bröd, fika ute smakar bäst.
 
Tänker på Anna som har ont i magen
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Tack...................
 
 
 
 
 
 
Kram.......................

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar