fredag 10 augusti 2012




Sommar

Mitt sommarlov är snart över och jag kan bara säga att det har varit underbart i min kropp och i mitt inre.
Bara att bestämma sig för att den här sommaren gör jag bara det jag vill göra och strunta i det man måste, en bra känsla, tar med mig det vidare i livet.

Carpe Diem.




Jag har nog aldrig sovit så mycket o så bra som jag har gjort på min semester
varför?
Jo jag har börjat med yoga och jag tror att det hjälper och stärker både i kroppen och dom allra innersta hålrummen i huvudet dit man aldrig riktigt når för man stressar runt i vardagen så mycket, en erfarenhet rikare.



Gnarp.

Är ett ställe i vårat land som jag återkommer till många gånger, så otroligt vackert och lugnt och det bästa av allt är HAVET.
Jag kan inte vara utan det och jag har haft den stor äran att få möta det 3 gånger den här sommaren.
Bottenviken,Östersjön och Ålands hav och jag har njutit lika mycket varje gång och känt den där lyckoruset och knuten i magen för det är så otroligt vackert

Tack Torbjörn och Anna för att ni finns i mitt och min familjs liv ni är så fina.




Det blev fler resor för mig och oss vi åkte till otoligt vackra Skåne.
Den resan gör jag igen och igen och igen.
Vi åkte till en mina allra älsta och bästa vänner Malin och hennes lilla familj.
Man behöver inte säga så mycket om Skåne för har man varit där så vet man......
Vi var till Ales stenar och jag blev tagen av utsikten måste jag säga helt otroligt vackert,
 åkte til Smygehuk och samma kännsla, det bästa av allt var nog Ystads djurpark. och Jorma....en kamel som var ganska stor.
Tack Malin, Robert och lilla fröken Edith för en fin semestervecka med massor av rödvin, körsbär, kubb och vackra vindkraftverk och som jag sa...vi kommer tillbaka.

Hemma.

Trivs bäst i min borg bland mina recept och kokböcker i mitt gröna kök, det är min plats förutom vid havet.
Älskar mina vänner och att jag äntligen har kommit till ro med mig själv och alla andra runt mig.
Sorterat bort sånt som jag inte behöver ha i mitt liv längre, sånt som inte betyder nått utan bar tar energi av mig, det har jag tagit bort och tänker inte ta tillbaka det heller.

Ska börja kak o muffinsblogga och göra om min blogg litegrann men det får min lilla mandelkubb Sussie hjälpa mig med hon är lite mer cool på det där än vad jag är, jag bara skriver och bakar.
Så nu är det snart dax att dra i gång muffinsbakningen igen.
Eller det gör jag ju hela tiden i rent tänkarsyfte...............
det blir en kakbuff´e bjudning snart oxå, sånt gillar jag, hoppas DU gör det med.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar