lördag 29 december 2012




Det händer ganska mycket nu och det har hänt ganska mycket, både roliga och tråkiga saker, beslut som ska tas, beslut som har tagits och det kommer säkert fler beslut som man måste välja att ta.
 
Livet är lättare att leva nu det känns i hela kroppen men jag själv ser inte, bara på vågen och det är jättekul när man får komentarer, det är ju bara 6 veckor sedan jag opererade mig men nu känns det som en evighet sen, kom in i det fort och har inte fått några problem än förutom torr hy och förlorad aptit.
Det är jobbigt att äta när man inte är hungrig men jag mår inte illa.
Det är kul att titta på alla bilder i GBP gruppen på facebook hur förändrade dom är som har gått ner så mycket och läsa deras livshistoria och kännslan dom har till saker nu, hur det är att var smal helt enkelt, jag vet inte hur det känns för jag har aldrig varit det men jag kanske blir vem vet, det kan ju vara så att det stannar här efter 18 kg, det vet inte jag.
 
Jobbar heltid igen och det går bra visst blir jag trött och det är lixom en matthet som inte går att förklara, tror bara dom som gjort det här känner igen sig och det kan vara lite jobbigt.
Tur man har bra vänner som förstår och de flesta av dom är ju vårdfolk (tack o lov)
 
Mina vänner betyder mycket för mig där kan jag bara lasta av mig det jag bär på och den kassen har varit ganska tung men har blivit lite lättare nu och det är bra.
 
Det här året har varit jobbigt för både mig och Tomas men jag går vid hans sida och går inte därifrån, han är ju min bästa vän så hoppas nästa år blir lite bättre men det är ju vad man gör det till också.
 
Snart fyller jag år och tänker ställa till med kalas
planerar kakbuffe
bakar för fullt för ska det vara så ska det.
Så den 26/1 blir det av, det ska bli roligt.
Och alla som vill är välkommna.
 
Vinter.
Förut tyckte jag om vintern men inte nu och sen jag fick körkort så har det blivit värre plus att jag fryser mycket mera nu än förut.
Sommaren är bättre även om vintern kan vara vacker på sitt sätt.
Älskar när man kan sitta ute länge på kvällarna o prata smörja med någon eller bara vara.
Undrar hur man ser ut i sommar?
Men som sagt jag vet ju inte var det bär i väg det här bara att just nu så mår jag bra även om det tar lite tid att vänja sig.
Jag är ju som jag är o dom som känner mig vet ju det.
Och jag tänker inte bli nå anorlunda heller.
 
 
Kram.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar