onsdag 22 februari 2012

Att få välja själv

När får man bestämma själv att man ine vill leva något mer?
Som människa är det självklart tycker jag att få bestämma själv om man vill leva eller dö.
Jag jobbar med människor som kanske inte alltid kan bestämma själv men man har väll rätten att få bestämma över sin egen kropp, det gäller alla!
Men när man är katt då hur gör man då?
När man inte kan tala om att jag hittar inte för jag är förvirrad, jag ser inte så bra för jag börjar få gråstarr, jag hör inte så bra längre o jag glömmer bort att jag har ätit mat, jag vill inte gå ut ensam längre bara när matte är med.
Vem tar beslutet........jo det gör JAG.
Ha inte kvar era djur för eran egen skull!!!!
Låt dom gå över till den andra sidan, ja jag vet att det är ett jobbigt och svårt beslut men som ägare, matte, husse så är det DITT ansvar att göra det.
Man ser så många som har kvar sina djur bara för att dom inte klarar av att lämna över dom o hjälpa dom vidare.
JAG har tagit ett belut tillsammans med veterinären att STINA min älskade kloka katt får somna in i sommar, då blir hon 20 år!!!!!
Jag vet att jag kommer att göra ett klokt val men hon kommer att få det så bra tillsammans med dom andra som är där.
Pappa
Farfar
Katten Ellen
Kaninen Hoppe
Hästarna
Jag saknar ER men jag känner att ni är med Mig!!!!

1 kommentar:

  1. Du tänker så fint och har ett stort hjärta många kramar från mig. Jag har en blogg på blogg.se
    dielo.blogg.se om du önskar kolla. Mvh Anna K

    SvaraRadera